/**************************** DrawRect_NoError.c ******************************/ #include #include #include #include #include void main(void) { struct Window *myWindow; GfxBase = (struct GfxBase *)OpenLibrary("graphics.library", 0); IntuitionBase = (struct IntuitionBase *)OpenLibrary("intuition.library", 0); myWindow = OpenWindowTags(NULL, WA_Width, 200, WA_Height, 200, WA_IDCMP, IDCMP_CLOSEWINDOW, WA_Flags, WFLG_DRAGBAR | WFLG_DEPTHGADGET | WFLG_CLOSEGADGET, WA_Title, "Woho! :)", TAG_DONE); //Sätter att vi ska rita med tredje färgen i paletten SetAPen(myWindow->RPort, 2); //Ritar en fylld rektangel från (40, 40) till (160, 160) i fönstret RectFill(myWindow->RPort, 40, 40, 160, 160); //Väntar på ett meddelanden från fönstret. Eftersom det är specifierat //att det enda meddelandet man vill ha är IDCMP_CLOSEWINDOW vet man att //om man får ett meddelande är det ett IDCMP_CLOSEWINDOW, vilket betyder //att användaren tryckt på closegadgeten. WaitPort(myWindow->UserPort); CloseWindow(myWindow); CloseLibrary((struct Library *)IntuitionBase); CloseLibrary((struct Library *)GfxBase); }